вівторок, 5 квітня 2016 р.

Сухомлинський про професію вчителя

"Головне завдання початкових класів – це навчити дитину вчитися, сформувати інструмент, без якого дитина стає невстигаючою, нездібною…Цим інструментом є п’ять умінь: вміння спостерігати, думати, висловлювати думку про те, що бачу, роблю, думаю, спостерігаю, читати, писати."

"Урок – це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції"

"Учитель готується до хорошого уроку все життя... Така духовна і філософська основа нашої професії і технологія нашої праці: щоб дати учням іскорку знань, вчителеві треба ввібрати ціле море світла".

"Педагогічна ідея - це крила, на яких підноситься колективна творчість. Ідея надихає колектив, і починається найцікавіше й найпотрібніше в шкільному житті - колективна дослідницька робота".

"Творчість – це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту, особливий взаємозв’язок між інтелектуальним життям особистості і проявом її сил в активній діяльності."

"Серце віддаю дітям" 

"Кожна дитина повинна бути щасливою"

"Несу любов до дитини через все життя..."

“Вчительська професія, - це людинознавство, постійне, те, що ніколи не припиняється, проникнення у складний духовний світ людини. Чудова риса – постійно відкривати в людині нове, дивуватися новому, бачити людину в процесі її становлення – один із тих корінь, які живлять покликання до педагогічної праці. ”

"Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, - з людиною."

"Наша праця - формування людини, і це покладає на нас особливу відповідальність, яку ні з чим не зіставити".

Вимоги до діяльності вчителя:
  1. Систематичне піклування про всебічний розвиток дитини.
  2. Любов до дітей і кожної окремої дитини.
  3. Повага до дитини, вміння бачити в кожній людині особистість.
  4. Віра в дитину як запорука педагогічного успіху.
  5. Глибоке знання дитини.
  6. Розуміння дитини – педагогічна емпатія.
  7. Бережливе ставлення до духовного світу і природи дитини.
  8. Вміння розвивати у дитини почуття власної гідності.
  9. Вміння включати дитину в коло інтересів, життя і турбот інших людей.
  10.  Бути другом, мудрим радником дитини.
Властивості педагогічної професії:

  • "Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, - з людиною. Від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров'я, розум, характер, воля, громадянське й інтелектуальне обличчя, її місце і роль у житті, її щастя";
  • кінцевий результат праці віддалений в часі;
  • багатофакторність впливів на дитину, "... завдання - боротися за людину, переборювати негативні впливи і давати простір позитивним ". Розумний, умілий, мудрий вихователь;
  • "Об'єкт нашої праці - найтонші сфери духовного життя особистості, яка формується, - розум, почуття, воля, переконаність, самосвідомість". Впливати тим же. Найважливіші інструменти впливу - слово, краса довкілля і мистецтва,
Якості педагога - майстра:

  1. "Учительська професія - це людинознавство, постійне проникнення в складний духовний світ людини, який ніколи не припиняється... Це подив перед багатогранністю і невичерпністю людською";
  2. " ... практична педагогіка - це знання й уміння, не тільки доведені до ступеня майстерності, але й підняті до рівня мистецтва... виховувати й відчувати її індивідуальний світ";
  3. " Наріжний камінь педагогічного покликання - це глибока віра в можливість успішного виховання кожної дитини». Терплячість до дитячих слабостей, мудрість в розумінні дитини, конфліктів:
  4. "Гармонія серця і розуму" педагога. "Чуйність, сердечна турбота про людину - це плоть і кров педагогічного покликання";
  5. "... Уміння настроювати себе на задушевну розмову з учнем, особливо з підлітком, надзвичайно важливе в тій майстерні педагогічних засобів, яку повинен створити для себе кожний учитель. Це вміння треба виховувати в собі, створювати, удосконалювати, "відшліфовувати", робити тоншим і більш дійовим... необхідно глибоко проникати в душу дитини, вдумуватися в те, чим вона живе, як вона дивиться на світ, чим є для неї люди, що оточують її".

Головними рисами такого вихователя – гуманіста є :

  1. Мудрі любов і влада педагога над розумом і душею дитини.
  2. Багатство думки, висока загальна культура.
  3. Спільні з дитиною погляди на життя, людину як найвищу цінність.
  4. Здатність зцілення душевних ран дитини.
  5. Ніжне, ласкаве ставлення до дитини.

Немає коментарів:

Дописати коментар